Thursday, January 1, 2009

10.52pm-1hb Jan 2009

lepas solat isyak tadi,kira2 jam 8pm aku dengan penuh semangat pegi ke opis..kunun kan bikin claim outstation bulan 12..tapi..mickey mouse aku punya pc rusak la plak...bikin panas..apa lagi...balik trus..buat claim d rumah..esok mau pegi cari mangsa untuk sain claim atu..cuti punya pasal,ramai pegawai cuti..so..jadi kucing la esok..mana yang ternampak akan ku sambar..minta sain..mcm artis daaaaa!!!

on the way balik dr opis..sendawa angin puting beliun keluar dari perut ku yang dah semakin menonjolkan dirinya...ntah apa hal tiba-tiba berangin perut aku..padahal sebelum maghrib tadi dah membelasah coto makasar di sinar mustika restoran di inanam baru tu..bila pikir punya pikir..mana inda..hari ni banyak minum air berkarbonat..aing be ges nya urg kitani...padan muka aku dan perut aku..nasib ada pil chi kit teck aun...ntah bila punya aku jumpa dalam bilik atas lantai dekat katil umah aku..belasah ja dulu..Alhamdulillah ada sikit kurang..masih blum selesa..

hehehe..lama aku depan laptop ni..kunun kunun kan upgrade features dalam blog ani.. tapi...kwang kwang kwang.. inda ku merati...so aku pun tekan itu tekan ini..baca blog c along, c akmal, c alin, bg mie..sampai kelaparan..idea aku ada sudah untuk blog ku ani..tapi ..kemampuan mau kasi jadi itu idea..aisok..yindada tau..sblum aku boring..tercipta lah coretan ani..

esok c luqman, anak aku yg penuh dgn persoalan diminda nya, akan mendaftarkan diri masuk tahun 2 di sekolah rendah St Agnes Likas..kehebatan c luqman ani memang ada..cuma ia balum lagi kasi keluar..dari bacaan aku la kan, c luqman ada ciri-ciri yang sama dgn aku..tapi kalau yg negatif atu harap2 nda sampai ke tua lah...dari segi fizikal..confirm sama..kening fotostat..muka brutal tapi hati lembut..kalau ia merengek..sabiji mcm aku dulu..aku selalu marah dia pasal aku nda mau ia jadi mcm aku dulu..tapi wat to do..namanya pun dah anak sendiri..walaupun malar dimarahi..luqman tatap dengan seribu satu persoalan...kalau dalam teknik siasatan kes jenayah, what,why,where,when and how..adalah elemen penting yg mesti ada, aku rasa mun c luqman jadi penyiasat..menangis penuh penyesalan penjenayah wooo...aku sama c alin kdg2 tpikir...mcmana lah cigu2 c luqman menjawab soalan2nya..mentua laki ku selalu puji luqman pasal bacaan Fatihahnya..aku perasan anak aku no 1 ni mcm cenderung ke aliran agama..bayangkan soalan2 yg dia tanya aku pasal agama...satu soalannya yg aku terkedu..kenapa smbhyg subuh 2 rakaat????simple kan soalannya..jawapan???simpul mati otak mikirkan jawapan yg lojik untuknya.

esok penyampaian sijil belajar quran c luqman sempena cuti sekolah di masjid ums...mudahan2 Luqman akakn terus cenderung minatnya ke arah atu...tapi dalam dunia sekarang..kena balance jua..jgn jadi macm aku..bila masuk bab math, sains n kemahiran...hampeh..jgn harap...silap aku sendiri..kena suruh hafal sifir..aku tidur..nasib baik ada calculator dalam handphone..bulih jua lah..setakat takan-takan nombor..

mun kan bcerita pasal c luqman, memang banyak..banyak kenangan..apa pun..dia tetap unik di mata dan di hati aku..classic value yg ada sama dia..memang berasal usul dari aku..so..kalau aku marah dia..actually aku marahkan diri aku sendiri sebenarnya..padan muka aku..marah lagi..

cerita anak aku yg kedua dan ketiga akan menyusul di episod akan datang. Gambar diorang blum dapat di paparkan..sebab..borang tender untuk kontraktor yang akan ajar aku mcmana mau buat blum di print..so..kamu sabar ja..bagi mereka yang nda kenal aku n my family...bersedialah untuk mengenali kami..

No comments:

Post a Comment