Saturday, January 3, 2009

Tragedi Januari 2009

Inanam.. 3hb Januari 2009, lebih kurang jam 9pm, aku dikejutkan dengan satu bunyi..mcm benda jatuh..kemudiannya disusuli dengan pekikan tangisan c luqman,sambil memegang tangannya..dari cara dia menangis dan memegang tangan di kawasan sikunya, aku nda sedap hati sudah..bila aku pegang tangannya..luqman kata sakit..sebab aku bukan doktor dan aku kata dengan luqman kena pegi hospital..luqman menambah volume tangis sendunya sambil berkata "nda mau potong"..dalam panik tu aku rasa nak tergelak jua tapi belum ada mood sebab aku risau tangannya patah..aku pecut bawa luqman ke hospital likas..buat x ray..dan disahkan ada sedikit retak di sikunya..so,apa lagi..paitong simen tarus...thanks to bg mie, lutpi and seorang sahabat yg aku lupa mau tanya nama tapi handphonenya telah merakam apa yg terjadi dibilik rawatan..so harap2 kita atur la bg mie masukkan dlm blog kita atau send arahku atau c alin mun bulih. sekarang jam 12.16 tgh malam,4hb Jan..esok 5hb Jan dah buka sekolah tapi rasanya biar tah c luqman extend cutinya..bapanya punya skul jua tu..malam pertama c luqman tidur dengan penuh tata susila..kontrol tangannya yg bersimen tu...mun nya skul, ada problem sikit dalam memakai pakaiannya..yg kesiannya..time kan berbasuh lepas buang air besar...lain lagi ancaman2 dari c emir..yg bisainya..pagi nanti bila emir dan mimi bangun, mesti diorang bingung pasal luqman..lepas tiga minggu baru boleh buka simennya..bah..lama tu..takut luqman ja nda tahan...gatal tu bah yg merisaukan..ndapa lah..harap2 capat sembuh..aku terpikir..tragedi sama luqman ni masanya mesti bila cuti sekolah nak habis..last time masa koyak hidung pun time cuti dan mau habis cuti..diperiksa oleh Penolong Pegawai Perubatan yg sama pulak tu..thanks bro..namanya Asyadzul Sayzwan..harap2 nda hatrick la lepas ni depan dia lagi Luqman!!!

No comments:

Post a Comment